Yamaha R6 Forum: YZF-R6 Forums banner

07 R6 Olej do widelca, który?

23K views 18 replies 5 participants last post by  Phantom420  
#1 ·
Cześć wszystkim. Wiem, że to bicie martwego psa, ale nie miałem innej opcji, jak założyć nowy wątek. Próbowałem czytać inne posty, ale nie mogłem uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Poza tym nie wiedziałem, w której sekcji to zamieścić, Olej czy zawieszenie. Zasadniczo chcę tylko wiedzieć, jaki olej jest dobry do wymiany w moich widelcach R6R z 2007 roku. Mam wszystkie narzędzia do prawidłowej wymiany. Są całkowicie standardowe i takie pozostaną. Jeżdżę tylko po ulicy. Na forum czytałem, że większość osób wybrała Maxima 5W, ale instrukcja obsługi mówi Ohlins R & T43 olej do widelców, a na domiar złego widzę olej Yamalube performance 5W. Stąd, jaka jest Twoja rekomendacja, pamiętając, że używam go tylko do jazdy po ulicy i są to widelce OEM?

1) Maxima 5w
2) Ohlins R & T43 olej do widelców
3) Yamalube performance 5w

Dzięki wszystkim za wasz wkład :grin:
 
#9 ·
Cóż, jeśli chodzi o ilość oleju w widelcu, trzymam się zalecanej ilości z instrukcji. Być może po prostu wybiorę 7w. Po prostu nie chcę niczego uszkodzić wewnętrznie, zmieniając lepkość. Dzięki :)
Instrukcja zaleca również 90 lb ft na tylnej osi. :wink:
Nie ma niczego, co można uszkodzić, zmieniając lepkość.
Możesz zrobić pump & dump lub możesz poświęcić czas i upewnić się, że nie ma żadnych zanieczyszczeń.
 
#8 ·
To jest tak samo przydatne jak dyskusja, którego oleju silnikowego użyć.
Nie ma szkody w używaniu jednego nad drugim lub w innej wadze, jeśli wybierzesz.
Stwierdziłeś, że jeździsz tylko po ulicy, więc nie ma sensu wydawać więcej niż potrzebujesz.
To kwestia konserwacji; nic więcej. Nie myśl o tym zbyt wiele.
Jaka jest motywacja do zmiany?
 
#11 ·
To jest tak samo przydatne jak dyskusja, którego oleju silnikowego użyć.
Nie ma żadnej szkody w używaniu jednego lub drugiego, lub w innej wadze, jeśli wybierzesz.
Powiedziałeś, że jeździsz tylko po ulicy, więc nie ma sensu wydawać więcej niż musisz.
To kwestia konserwacji; nic więcej. Nie myśl o tym za dużo.
Jaka jest motywacja do zmiany tego?
Zmieniam to, bo prawa strona przecieka. Nie robię wheelie ani stoppie, które uszkodzą widelce, ale motocykl ma 23 tys. mil przebiegu, a uszczelki mają wokół nich małe pęknięcia. Prawie jak sucha zgnilizna. Chyba po prostu za dużo o tym myślałem, czytając wszystkie wątki z innych pytań i odpowiedzi dotyczących oleju do widelców. Dzięki za pomoc
 
#12 ·
Jeśli ważysz mniej niż 81 kg i jeździsz tylko po ulicy, trzymaj się 5w. Jeśli ważysz ponad 81 kg, możesz skorzystać z 7w, jak mówili inni. Tak czy inaczej, nie uszkodzisz niczego, zmieniając tylko wagę. Jeśli nie podoba ci się 5w (najbliżej specyfikacji OEM), zmień go ponownie i wybierz 7w lub odwrotnie.
 
#16 ·
Olej do widelców jest w dużej mierze pomijanym elementem konserwacji. Bardzo się brudzi, głównie z powodu sprężyn ocierających się o wnętrze rury.
Jeśli kiedykolwiek oglądałeś film Dave'a Mossa na YouTube, jednym z pierwszych pytań, jakie zadaje prawie wszystkim podczas pracy nad zawieszeniem, jest: "Jak stary jest olej do widelców?"

Oto zdjęcie nowego i starego oleju do widelców z mojego motocykla z przebiegiem 7000 mil.