Yamaha R6 Forum: YZF-R6 Forums banner

KN-204 vs. KN-303 oliefilter

38K views 10 replies 3 participants last post by  LouisR6Raven  
#1 ·
Nou, ik heb wat onderzoek gedaan en ben er alleen achter gekomen dat de 303 voor 2e generaties is en de 204 voor 3e generaties voor de speling. Ik gebruik de 204 al zonder problemen voor mijn olieverversingen. Ik vroeg me af of ik meer voordeel zou halen uit het gebruik van de 303, die 10 mm langer is, of dat het er niet echt toe doet. Bedankt.

#2 ·
Ik denk niet dat het uitmaakt. Gewoon verschillende maten. Sommige mensen met third gens gebruikten per ongeluk de 303's en het enige probleem dat ze hadden, was dat de schakelstang tegen het oliefilter aan schuurde, IIRC.

#3 ·
Ik denk niet dat het uitmaakt. Gewoon verschillende maten. Sommige mensen met derde generaties gebruikten per ongeluk de 303's en het enige probleem dat ze hadden was dat de schakelstang tegen het oliefilter aan schuurde IIRC.
Ja, dat dacht ik ook. Ik vroeg me gewoon af of er iets betere filtratie was met de 303 vanwege de grotere maat, maar ik denk niet echt dat het uitmaakt.

#10 ·
K&N had vroeger zijn beoordelingen op de doos, dezelfde beoordelingen als een Fram. Ver achter WIX, Mobil 1, de "nettere" filters. Vrijwel geen enkele filters hebben nog echte beoordelingen op de doos, nu zijn er zoveel manieren om de cijfers te "vervalsen". Bobistheoilguy.com is een goede site voor filter- en smeermiddelonderzoek, maar het kan soms erg tijdrovend zijn om daar te vinden wat je zoekt. Zoals met alles moet je meerdere bronnen lezen en tot je eigen conclusies komen. Ik heb een paar mensen horen beweren dat "nettere" filters sneller verstoppen door de fijne deeltjes die ze opvangen en dan in bypass-modus werken, maar beweren dat de K&N superieur is omdat hij dit spul niet opvangt, maar langer meegaat omdat hij niet verstopt door fijne deeltjes op te vangen? Lijkt een serieus gebrekkig argument... Ik haal de Amsoil-filters al een tijdje van Bob hier op het forum, de behuizingen krijgen WIX-filters.

#11 ·
K&N had vroeger hun beoordelingen op de doos, dezelfde beoordelingen als een Fram. Wel achter WIX, Mobil 1, de "nettere" filters. Vrijwel geen filters hebben nog echte beoordelingen op de doos, nu zijn er zoveel manieren om de cijfers te "vervalsen".

Bobistheoilguy.com is een goede site voor filter- en smeermiddelonderzoek, maar het kan erg tijdrovend zijn om daar soms te vinden wat je zoekt. Zoals met alles moet je meerdere bronnen lezen en tot je eigen conclusies komen. Ik heb een paar mensen horen argumenteren dat "nettere" filters sneller verstoppen door de fijne deeltjes die ze opvangen en dan in bypass-modus werken, maar beweren dat de K&N superieur is omdat hij deze stoffen niet opvangt, maar langer werkt omdat hij niet verstopt door fijne deeltjes op te vangen? Lijkt een serieus gebrekkig argument...

Ik haal de Amsoil-filters al een tijdje van Bob hier op het forum, de kooien krijgen WIX-filters.
Ah, ik snap het man, bedankt. Ja, ik heb net wat 10W-40 van Bob besteld. Ik vind het gewoon fijn om de filter volgens specificatie vast te kunnen draaien (ik heb het gevoel dat ik hem eerlijk gezegd met mijn handen te vast zou kunnen draaien). Misschien moet ik toch eens een Amsoil-filter proberen.